lördag 15 december 2012

Vilken vecka!

Herre Gud! Hur mycket olika känslor kan en enda vecka innehålla? När jag lägger mig ikväll kommer jag tänka tillbaka på denna veckan som en vecka fylld av en rad olika känslor. Det har varit oroligt, ledsamt, sorgligt, glatt, utmattande, illamåendes, kallt, träningsvärkande, trevligt & bara helt vanligt, fast ändå inte.

Ibland händer det saker som gör att man får perspektiv på livet. Händelser som gör att man värdesätter de små sakerna i livet. Att man är tacksam för det man har och inte otacksam över det man saknar. Att man inser hur snabbt livet faktiskt skulle kunna rasa samman, men också hur snabbt det kan bli alldeles bra igen. Att små, små misstag kan vara förödande. Hur små, små saker kan ge så mycket glädje. Livet kan verkligen vara en berg och dalbana.

Men idag. Idag blir nog en bra dag. Jag menar. Det är ju söndag. Tredje advent. Ja. Idag blir en glad dag. Det är jag övertygad om. Kanske till och med en perfekt dag? Nu ska jag smida planer inför framtida saker som ska ske.....

Lilla O fick förövrigt sin första bula i fredagskväll. Ja, en riktig Kalle anka bula!
Den är borta nu. Bara lite blåaktig sådär...
Och så var det lucia.... Oskar var pepparkaksgubbe.

Kram




2 kommentarer:

  1. Är så tacksam å glad över att du funnits denna v. Tar ett litet steg i taget. Är glad men vågar inte hoppas för mkt. Är fortfarande rädd. Är glad över att du finns i mitt liv. <3<3 puss grannen

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre nu! Vilken underbar liten pepparkaksgubbe! :)

    SvaraRadera