fredag 8 februari 2013

Då har man blivit med PT...

Så sitter man här igen. På tåget. Mot Malmö. Till en två timmar lång föreläsning för att sedan åka samma väg hem igen. Tillbaka i vardagen.

Och så har jag blivit med PT. Igen. Att det där med personlig tränare ska vara så dyrt. Alla borde ha sin egen PT. Varje vecka, hela året. Min PT är grym. Hon är liksom hård men mjuk. Eller ja. Ni fattar? Eller? Hon är så bra att hon till och med dök upp i min dröm i natt... och räddade mitt liv. Det tackar vi för. Kanske lite sjukt att drömma om sin PT. Men det kan jag ju inte styra över...

Iallafall. Igår var första gången jag tränade med henne. Kom dit med andan k halsen, helt ouppvärmd. Så sätter hon mig på em Crosstrainer. Intervaller i fem minuter. Jag höll på att dö. Men jag blev uppvärmd iallafall. Sen blev det core-mage, rumpa, lår. Jag är glad att jag kan gå idag. Men skönt var det, intensivt och riktigt roligt. tänk om man vann en miljon, eller några fler, då skulle hon kunna flytta in hos oss. Det hade varit nice. PT, PT, PT - 24/7! Vilka muskler jag skulle få! Hepp!

Det är iallafall fredag idag. Det är så härligt med fredagar. Och imorgon ska vi på utflykt. Ja. Sova borta i en stuga i en liten stad, nära ett stort känt köpcentrum. Det ni!

Men först ska jag lyssna, skriva lite viktiga begrepp på ipaden, hem och packa och fixa middag till kvällens gäster. Det blir amerikanskt tema idag!

Kram M


1 kommentar: