onsdag 17 december 2014

Ett efterlängtat besök!

För en vecka sen så åkte jag till tågstationen för att hämta hem ett efterlängtat besök. 

För nio år sedan åkte jag på mitt livs äventyr. Till USA. Som au pair. Ett av de bäste besluten jag tagit i mitt liv. Och kanske också det modigaste? 19 år & ut i vida världen helt ensam. 

Jag blev placerad hos en familj i Minneapolis. En familj som kom att bli som en andra familj. Jag kände mig alltid så välkommen och uppskattad av dem. De var väldigt jordnära och inte alls så där typiskt amerikanska.

Lilla E var bara 4 år. Och K var 7. Det är alltså 9 år sen. För en vecka sedan så kom lilla E, som förövrigt är en inte aå liten trettonåring, hit tillsammans med min värdmamma. 

De har varit här en vecka. Vi har vara myst och pratat om allt mellan himmel och jord. Bakat lussebullar och gjort pepparkakshus. Tittat på film. Bara umgåtts. Känns som vi aldrig varit från varandra. Det var så himla kul att lära känna den äldre E också.

Så det var med lite vemod jag lämnade av dem vid tåget imorse. Med vetskapen om att jag inte vet när jag kommer få träffa dem igen. 

Det är en speciell känsla att se min son leka med det barn jag passade under ett år. Att se min amerikanske "mamma" mysa med min dotter. Att ha dem här i mitt hus. Ja. Verkligen en speciell känsla.

Nu nalkas julen och vi åker till hemstaden vid havet på lördag för att stanna till juldagen. Härligt med lite semester hela familjen.

-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar