onsdag 3 december 2014

Min efterlängtade examen!

I januari i år tog jag äntligen examen. Ett år senare än mina klasskamrater. Men jag gjorde det! Jag kämpade mig igenom ett examensarbete helt själv. Vilket jag är sjukt stolt över. Det är myckey jobb & slit med ett sådant stort arbete men jag klarade det. 

Redan efter sommaren började jag söka jobb. Jag ville liksom va ute i god tid. I början gick det lite trögt men sen började de höra av sig. I oktober gick jag på en intervju där allt bara kändes så rätt. En 100% tjänst på en förskola! Perfekt! Senare samma eftermiddag blev jag erbjuden jobbet! Så jäkla härligt...

Men... Sen blev det ju inte riktigt som vi planerat. En månad efter jag tackat ja till mitt nya jobb och mitt i slutspurten på min utbildning blir jag gravid! Hoppsan! 

Hur lycklig som helst men ändå lite orolig med tanke på att jag bara skulle hinna jobba cirka ett halvår... Fast det gick det med. En vecka efter jag börjat jobba fick jag berätta att jag var Preggo! Både kollegor & chef tog det bra! 

Iallafall så är det väldigt skönt att vara klar med utbildningen. Att ha ett "riktigt" jobb att luta sig tillbaka mot. En riktig lön varje månad! Hallelulja för det liksom. Efter år med CSN & mammapeng!

Ja... Det var det! Examen alltså! Förskollärare och lärare i grundskolan yngre år - check!

-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar